torsdag 10 november 2011

Loy Krathong

Idag är det Loy Krathong, eller hur säger man? Under eftermiddagen har vi gjort fina skapelser i form av båtar dekorerade med blommor. Grunden var palmhjärta eller något liknande, det innersta i ett bananträd? Sedan var det bara att vika och nåla fast blad och blommor tills man var nöjd, sticka ner tre rökelser och ett ljus och sedan vänta på mörkret.

Vi åt middag på Deng's ikväll jag Malin Malin och Truls. Carola och Roger kom också med två tjejer vars munnar gick i ett . . . :) Mätta och nöjda promenerade vi längs stranden till parken och Tsunami monumentet där vi mötte upp ett gäng till från skolan. I parken var liv och rörelse med många båtgörarställen, en stor scen där små barn dansade och annat smått och gott. Efter en liten stund gick vi ner till ån för att släppa våra bekymmer/båtar. Jag släppte lugnt ner min båt och lät den glida iväg, först gick dom inåt men vände sedan om och for ut till havs så småningom. Nu är man bekymmersfri! Tog strandvägen tillbaka igen och passade på vägen på att släppa iväg en rislampa för att få lycka. Nu måste jag väl ändå vakna som en ny människa imorn? Det känns bra. Vi stannade till på Bob's bar för en drink och det var trevligt. Vid ett bord i sanden med en Kamala sunset, trevligt sällskap, rislampor, fyrverkerier och en fantastisk fullmåne. Stunder som ikväll är fantastiska.

Imorgon bitti ska jag iväg till PT för att fixa nytt visum så nu säger jag tack och god natt.

Inga kommentarer: