onsdag 30 november 2011

Snipp snut

..nu var november slut! Eurosport här i Thailand är en fantastisk kanal, tidigare i veckan såg jag längdskidåkning och nu är det alpint från Beaver creek, Aspen. En vacker dag ska jag dit. Underbart är det att det visas vintersporter på tv och inte bara fotboll och golf. Inget ont om dom sporterna... Synd på bandyn nu bara för det verkar som det inte går att se via webben nu när tv4 tagit över efter svt.

Igår efter jobb for vi in till Patong, där bjöd grannarnas mormor och morfar på middag på Wine connection, fantastiskt gott och tack så mycket! Både varmrätt och efterrätt, jag tog en cheesecake och Truls slog till på en Mud cake som var kalas god. Sedan sålde de ut dagens bröd för halva priset på kvällskvisten så nu finns det riktigt bröd här hemma.
I måndags gjorde vi något roligt som vi absolut får göra o. Barnen här har frågat varje dag om vi inte ska gå dit igen.. Vi var till Vings hotell på show, först barnshow med djur och pirater, sedan mini disco och efter det Abba show. Ni vet att jag gillar sånt där. På fredagar är det schlager show har jag hört ryktas om. . .

Vi har haft några outhärdligt varma dagar, igår var det säkert 35 grader varmt kl 8.30 på morgonen. Jag tror inte ens ni kan föreställa er! Idag har varit betydligt behagligare och jag överraskade barnen med att bada med dem i plaskpoolen vi har på förskolan. :) Jobbet går bra även om det är utmanande vissa stunder men vad vore livet utan utmaningar? Att jag fått lite fler "arbetskamrater" nu är något som gör det så mycket lättare.

Inga kommentarer: