måndag 16 juli 2012

Mitten av juli

Det är mitten av juli och jag tror att alla har gett upp hoppet om sommarvärme och sol. Jag har jobbat några dagar och när man jobbar på sommaren brukar det vara utelek och innelek, lättsamt och bara på med skorna och springa ut. Men nu är det rena rama marsklädseln, galonställ, stövlar och mössa istället för shorts och sandaler. Har nog aldrig varit med om något liknande...

Helgen som var ställdes det till med stadsfest i Bollnäs, trevlig tillställning och kul att någon försöker. Vi var ner båda dagarna och hade en riktigt bra helg. På fredag drar sommarens höjdpunkt igång - brännbollsyran! Det ser jag fram emot nu. Först ska jag jobba några dagar till, vara lite ledig och hålla tummarna för att det slutar regna någon gång. Trots det icke somriga vädret så har jag en riktigt bra sommar.

Inga kommentarer: