måndag 24 oktober 2011

Sol, vind och vatten

En lugn lång helg har det varit här. Fredagen firades som vanligt med marknadsmat på stranden, underbar solnedgång blev snabbt regn och vi flyttade in på en bar under tak för några Chang. Barnen hängde i strandbaren istället.. Lördagen spenderades i solen och i poolen, jag och Truls var en sväng på stranden också och var nästan inga vågor alls. Var tog lördagen vägen egentligen? Malin bakade bullar, jag for på marknaden för att handla kyckling till Panengen jag lagade på kvällen och så köpte jag lite färsk riven kokos som vi rullade chokladbollarna i. På kvällen bjöd vi alla grannarna på gofika. Söndagen kom varm och solig och vi rullade ner till stranden för att njuta av solen och hoppa i vågorna. När alla åkt hem låg jag kvar helt ensam i 1.5 timme och läste, fantastiskt underbart!

En lugn och skön helg som de flesta här. Så har vi varit ledig idag måndag också då det varit val här i byn. Började dagen med lite poolhäng och en bra bok för att sedan ta en taxi in till Patong då vi behövde storhandla. Ni vet att det regnar rätt rejält i norra Thailand va? Här var det ett tag sedan det regnade så rejält nu men det drabbar visst oss ändå. Vägar har regnat sönder så varutransporter från Bangkokområdet tar sig inte hit så det var VÄLDIGT ur plockat i affären, helt tomt i mejeri disken, inget bröd, helt slut på juice och läsk och en del andra saker. Vi fick med oss lite mat hem iaf men långt ifrån allt vi behövde. Ikväll har vi bjudit grannarna på tacos på altanen och nu är det dags att sova. Jobb dag imorgon!

Inga kommentarer: