söndag 16 oktober 2011

Vilken härlig dag

Tro på tusan men nu har vi haft sol i fyra dagar i rad! När hände det sist? Är det rätt som det sägs så ska det hålla i sig iaf två dagar till också. Vad hände?

Igår blev en hel dag på stranden med sand över hela kroppen, hopp i vågor, mycket läsning och allmänna må bra-grejer. På eftermiddagen for jag och Karin till marknaden där vi handlade rå kyckling och kryddor som thailändarna gör sedan for jag hem och slängde ihop en alldeles egen Penang, gott om jag får säga det själv. Lite väl starkt kanske så nästa gång tar jag lite mindre krydda men med en del ris och några kalla Chang till så gick det i fint.
Idag har nog varit den finaste dagen på flera månader, klar blå himmel. Jag vaknade tidigt, rastlös och till en strålande sol så vid 7.10 imorse cyklade jag ner till stranden där jag tog en härlig morgonpromenad, tänk om man kunde vakna så tidigt och pigg lita oftare. Efter det har jag legat på en madrass i poolen och läst i flera timmar. Det är helt fantastiskt underbart att ha möjligheten att bara ligga och läsa en hel dag - lovely! När jag tillslut faktiskt lessnade på att ligga där så cyklade jag och grannen ner för att få massage, en timme thaimassage på eftermiddagen alltså. Jag fick en underbar kvinna idag, hon var helt grym på att massera och visste verkligen vad hon gjorde, märkte på mig hur jag reagerade på olika saker och hittade punkter att trycka på. Jag tog hennes namn så henne ska jag se till att få fler gånger.

Till middag ikväll blev det tacos efter att vi hade gjort ett besök hos dr. Pissit här i byn, lille T hade ont i örat i natt så det var väl lika bra att kolla upp. Imorgon är det måndag och ny vecka igen, v 42 heter den om jag inte har helt fel, tiden rusar iväg!

Inga kommentarer: