tisdag 18 oktober 2011

Studiebesök



Idag har vi varit på studiebesök på polisstationen här i Kamala, eller vänta sa jag studiebesök? Idag har vi städat gården åt poliserna här i byn menade jag såklart... När städningen var klar lassade vi på mig och barnen på polisbilens flak så drog vi en runda genom hela byn, ut på main road, ner på turistgatan, förbi Thailändska skolan och ut igen innan backen till Patong. Polisen tutade och vi vinkade till alla som såg oss. Vilket äventyr, barnen tyckte iaf det var spännande och roligt ;)

Efter turen med polisbilen skulle vi få se fängelset som kidsen uttryckte det. I första "cellen" satt en stackare på betonggolvet bakom galler, i cellen bredvid fick vi gå in och kika - nå fängelse i Thailand tänker jag då inte hamna i, ett som är säkert! Om man nu ska kalla det studiebesök så var det iaf uppskattat av barnen som lekt polis hela eftermiddagen.

Just nu blixtar och dundrar det här ute, något enormt faktiskt. Det var lika igår också, himlen lyser upp helt och man ser "riktiga" blixtar fladdra över himlen, jag har lagt upp en film på facebook som ni kan kolla på om ni vill. Det är bra häftigt alltså! Vi stod ute på balkongen lika som alla grannar igår kväll och kollade länge. På dagarna har solen strålat och himlen varit alldeles blå de senaste dagarna, det känns som vi gått in i ett lite annat sorts väder faktiskt.

1 kommentar:

Malin S sa...

Undrar om jag ska ta med det där koretet i min cv. "här volontärar jag och städar en polisstation i Thailand" borde slå högt :p