söndag 11 december 2011

Worst ever

Något hemskt hände mig på stranden idag. Jag låg där i lugn och ro, läste min bok och slumrade till, vaknar av att någon hojtar "hey lady, hello" så jag tittar upp och ovanför mig står en man med ett fruktansvärt djur runt halsen. Snabbare än någon ens hinner tänka på att blinka flyger jag upp, vänder ryggen till och bara råskriker "OH MY GOD! NOOO!! MAI!!!" Killen han skrattade och gick efter en stund bortåt, fan finkänsliga människor man märker väl om någon är rädd på riktigt eller inte. Jag är förtusan fortfarande skakis efter det där och hjärtat slog som aldrig förr. Det var inte kul att ligga på stranden mer... Efter en stund kom han förbi igen, gjorde inga närmanden men skrattade åt mig. Fy. Jag packade ihop och gick hemåt efter en stund...

Annars så var det faktiskt väldigt skönt att ligga på stranden idag, jag låg borta i ena änden där det inte är så mycket folk och dit alla strandpromenerare inte går. Ensam med solen och en bok i flera timmar, det behövde jag! Efter stranden mötte jag upp Malin och Truls för lite shopping, nu har jag handlar mina första kläder i Thailand. Tre par klänningar för 750 bath - cirkus 160 kronor? Helt okej får väl även jag medge. En av klänningarna är inte en klänning utan en byxdräkt, ett fantastiskt klädesplagg som jag nu flyttat in i och inte är så sugen på att någonsin ta av mig. Jag dansade runt här hemma som en afrikansk kvinna med Versace sjalen på huvudet men när det var dags att styra mot Ving var jag tvungen att ta på mig något anständigare tydligen...

Ikväll har vi varit en massa människor där nere och ätit mat och sett på show, det har som blivit vårt andra hem lite grann. Nog för att man kan vara där ofta då man bor på hotellet men de lär väl börja fundera om vi är där flera gånger i veckan i flera månader kanske...

Imorgon är det måndag och jag är ledig, vi får se vad den dagen har att erbjuda.

Inga kommentarer: