onsdag 19 december 2012

Irritation

Det finns ett foto framkallnings företag som jag skulle kunna svartmåla nå grymt nu men jag väljer att inte göra det, ännu. Är det inte löst och fixat på allra bästa bästaste vis nu så kommer jag spy sån galla att jag vet inte vad. Den 10 november skickade jag efter några fotoböcker och i beställningen stod att de skulle komma inom 10 dagar. När 14 dagar har gått ringer jag företaget, bara för att kolla så att böckerna inte försvunnit på vägen eller något och får då till svar att de ska kolla upp det och höra av sig, hör inget tillbaka... Efter ytterligare ca 10 dagar hör jag av mig igen, denna gång via mejl, förklarar att jag inte fått några böcker, undrar var de tagit vägen och att jag varit i kontakt med någon som sagt att den ska höra av sig men som inte gjort det. Får ett snabbt svar där det står att de tyvärr inte vet något men ska höra av sig så fort de kollat upp det. Den 10 december får jag en påminnelse på en faktura! En faktura som jag aldrig sett skymten av och framför allt det en faktura på böcker som jag heller inte sett skymten av. Då blir jag riktigt arg. What? Ringer upp och är väldigt saklig till killen i telefon som säger lika som de andra att han ska kolla upp det, han kollar dock med mig kvar i telefonen och talar sedan om att han tyvärr inte vet vad som hänt men att de gått till omproduktion den 7 december, varför vet han inte och säger att han ska höra av sig så fort han vet det. I fredags kom en avi i min brevlåda och på posten låg ett paket, med EN fotobok och ingen förklaring på vad som hänt. Idag ringde jag igen och begärde att få prata med huvudkontoret, där var det, som tur var för dem, en trevlig kvinna som lät förstående och ursäktande, frågade mycket och ifrågasatte det bemötande jag fått, det kändes skönt för hade det varit någon annan stil där hade de allt fått höra en arg Malin. Hon lovade att kolla upp det och ringa upp oavsett om hon fick veta något eller inte, efter tio minuter ringer hon upp med information om att det inte gick att hitta något om vad som hänt. Hon bad mig skicka in en ny beställning och lovade att skynda på den och hålla stenkoll på den personligen. TACK! De kan fetglömma att jag tänker betala för allt detta drull och funkar det inte nu kan de räkna med att ha förlorat åtminstone en kund.

Inga kommentarer: