torsdag 13 december 2012

Natten går tunga...

Idag har vi firat lucia på jobbet - såklart eftersom det är den 13 december! I -20 stod vi ute alla barn och fröknar och sjöng för stor publik, mys. Förra året var det ingen lucia, dock tror jag min Emma kom runt den dagen? Åren innan var jag ju tärna med elljus i handen, inte alls illa för min ålder ;)


Det är kallt och snöigt just nu. Jag har fått snön som jag tjatat om och ja jag är nöjd, jag klagar inte och jag tycker det är helt fantastiskt underbart ute! Det är väl bara det där att jag har glömt bort att det ligger kvar i mars-april-maj också. .  . Men än så länge så! Har köpt mig en skidutrustning och ett säsongskort så i vinter ska det åkas slalom, underbart och som jag har längtat. Vädret igen då, jo förra veckan var det väl runt -20 -25 hela veckan och rent ut sagt svinkallt. Den här veckan har varit mildare men just idag slog det till med -22 då. Det sägs också att vi har mest snö i Sverige just nu och det är inte heller dåligt alls. Lite jobbigt har det varit att köra de 2 milen till jobbet med en bli som jag inte riktigt varit bästis med på vägar som de förstås plogat så gott de hunnit med men som ändå varit riktigt dåliga. Ena dagen var det som att åka i potatismos och nästa dag som en puckelpist. Snörök, mörker och intensivt snöfall är som inte något jag varit van vid de senaste åren. I tisdags slog jag till och köpte en ny bil iaf och än så länge tycker jag om den enormt mycket!

Inga kommentarer: