måndag 23 september 2013

Nya mål eller bara konstatera

Det har varit lite mycket den senaste tiden, kanske inte direkt för mig men mycket om berört människor i min omgivning, sånna som står nära mig och klart man blir berörd. Man måste leva här och nu, jag kämpar för det. Det har nu blivit höst i Sverige och jag är kvar i landet, har varit på samma jobb i mer än ett år nu och om bara någon vecka har jag bott på samma ställe i ett helt år, när hände det sist? Jag har mot alla odds kommit till någon punkt när jag känner mig nöjd med detta, inte bara nöjd utan jag mår nog riktigt bra, fortfarande ifrågasätter många och tror väl inte riktigt på det men jag har sagt det förr, varför hugga det i sten? Jag får ta allt som det kommer, jag är öppen för förändringar och försöker att inte se omöjligheter. Herregud vad jag ältar i det här, det kommer jag nog fortsätta med ett bra tag. Jag kanske inte riktigt tror på mig själv i hur jag känner o vill jag heller, måste inte övertala nig om att det är bra utan mer försöka konstatera att det är okej att gilla just det här just nu. Wow - svammel. Njut av livet liksom, oavsett vad det innebär för just dig just den här stunden!

Jag vet att jag förändrat mig själv mycket genom åren, eller inte förändrat men vissa saker hos sig själv måste man ju jobba med. För typ tio år sedan, på gymnasiet (aaah ålderskris!) vet jag att jag kämpade med att ge andra plats, låta andra ta plats något jag själv måste säga att jag är "duktigare" på nu. Idag kom någon till mig, struntsumma vad det handlade om men det den personen sa var "jag kände att jag behövde prata med en lugn person". Vet ni vad det betyder för mig. Jag, lugn? Tack! Jag tror att många inte upplever det så och det är något jag jobbar med, jag känner nig heller inte lugn många gånger men det känns fantastiskt bra att jag ändå kan lyckas förmedla det på något vis då.

Nej jag försöker inte förmedla något med det här, jag vill bara få ner med ord hur jag känner just för tillfället, det är jätteskönt att kunna gå tillbaka och läsa.

Var rädda om varandra, visa era nära och kära hur mycket ni tycker om dem och säg för all del hur du känner om det är något som tynger dig eller stör dig, varför gå runt och älta något du kanske kan göra något åt och förändra! Lev här och nu, det är stört viktigt! Jag skulle kunna skriva de hundra gånger här i olika formuleringar känner jag just nu.. Kom ihåg de här nu Malin!

Inga kommentarer: