söndag 5 februari 2012

Same same

Dagen har spenderats på Laem Singh beach. Min kamera som inte fungerat ordentligt sedan vi var till Similans i december valde idag att ta ett steg i rätt riktning, jag kan nu välja inställning så nu fungerar den under vatten igen. Den hade som fastnat i nattläge och med den inställningen blir det inte särskilt bra bilder nån gång alls. Jag har haft en skön dag, antingen guppandes på vågorna och spanandes på fiskarna eller med ett korsord på en sten i solen. Just då och där fanns det inte mycket att klaga på. Vi har runt +30 mest hela tiden nu och i Sverige ligger ni på -20, -30. Kan ni förstå att det är 50-60 graders skillnad? WOW liksom!
Just nu är det bandyfinal men det går sådär att hänga med. Sure, textuppdatering är bättre än inget. Imorgon bitti är det Super Bowl och den visas som tur är på tvn även här. I USA var det lättare att hänga med i allt. Dels för att internet var klockrent där men också pga tidsskillnaden. Här blir allt från Sverige mitt i natten och hur ofta är man vaken då? Imorgon tänker jag ställa klockan på 6 am iaf och dra mig upp för att se Patriots vinna.

Här i vårt lilla bostadsområde har vi fått nya grannar, de går under namnet musjägarna. Jag har sett dem en gång sedan de flyttade in för två veckor sedan, de jobbar på nätterna och varje morgon står det ett par nya klackskor på bron. . .

2 kommentarer:

Sandra sa...

haha, musjägarna, härligt;)

Jennie sa...

Åhh.. Similian, så jäkla fint där. Var där i mars förra året. Vill tillbaka..