onsdag 1 februari 2012

This time around

Januarivädret här på Phuket har inte alls varit som jag tänkt mig, det har blåst nå grymt mycket och en kofta när man kört moppe på kvällen hade varit skönt ibland. Hittills har augusti-september varit de finaste månaderna men jag har haft bilden av att januari skulle vara strålande sol varenda dag. Där hade jag fel! Det har nog istället inte varit en enda dag då det inte varit en sväng med mulet väder, men vad gör det väl egentligen? Det trista är att det dåliga vädret hållit sig rätt stadigt under helgerna när jag ju är ledig. Det är konstigt det där hur det kan stämma så bra? Just nu blåser det ute och det har det gjort ett tag. Imorgon ska vi ha stranddag med jobbet så då får det gärna vara lite molnigt, blir så varmt åt kidsen annars. På jobbet har det hänt en hel del. Det är nya bud mest hela tiden och jag försöker rycka på axlarna och se glad ut åt det mesta. Igår meddelade Do att hon fått ett nytt jobb, jodå hon jobbade sista dagen igår och började nytt jobb idag. Oh! Så kan man väl inte göra? Jo men allts
å Malin, det är Thailand. Ingenting är omöjligt!

I lördags körde jag moped till Patong för första gången, så nervös som jag var innan wow! Det gick fint, jag överlevde både dit och hem och så här efteråt var det nog inte värre än att köra i Boston i rush hour. Tänk om man haft moped där och kunnat zick-zacka sig fram mellan bilarna, så mycket snabbare man hade kommit överallt. Grejen med motobiken är väl att man är
aningen mer oskyddad. Det beror ju på hur man ser på saken också, liten bergsväg i Thailand, trafikstockning i Boston eller 8 filigt i LA, Jag klarar allt ;)

Nu har jag ikväll försökt tänka till om framtiden utan att riktigt lyckas. Jag gillar att planera men att planera framtiden är inte riktigt min grej, jag gillar ju att ha tankesättet "det löser sig" och då blir det ju som det blir. Lite effort måste man ju ändå ge det så nu har jag ägnat det en tanke iaf.

De senaste dagarna har mina tankar ofta varit hos den här lilla grabben och hans systrar, jag hoppas att de har det bra.

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag hoppas att februarivädret bli bättre! Snart kommer jag :)