tisdag 5 juni 2012

Suecia

Så var man tillbaka i good old Sweden. Som jag sagt tidigare har jag aldrig längtat efter Sverige så mycket som jag gjort den senaste tiden. Jag har heller aldrig varit så jetlaggad som jag varit nu sedan jag kom hem. Jag brukar inte känna av det alls men nu är det kört och jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att vända tillbaka. Klarade av att fungera hela lördagen men PANG så blev jag så trött att jag kunnat somna springandes kl 20, la mig strax därefter och vaknade 4.30 pigg och glad, åt frukost 5.30 och sedan var det full fart till sena kvällen, då igen kl 20 PANG trött. Sov lite längre igår, somnade i hyfsad tid och vaknade 7.15 idag. Det är rätt bra sovtider ändå men jag mår inte hundra där emellan. Passade på att ta en inannfrukostenpromenad när jag vaknade imorse och det inte regnade, hittade en lillebror på vägen och gick med honom till skolan, på väg hem hade ICA hunnit öppna så jag svängde in och köpte lite bröd och leverpastej. Mmmmm. Nu sitter jag i min säng på tredje våningen med en kopp kaffe och ser ut genom fönstret på en blå himmel. Inte illa. Det har annars regnat konstant sedan jag kom till Sverige och när vi landade var det hela 4.5 grader ute. Brrr.

Flygresan hem med Qatar gick ganska smärtfritt. På något vis lyckades vi flirta åt oss massor av gratis kg, bland annat genom att jag snicksnackade massor vid incheck, berättade hur länge vi varit där och att vi ju faktiskt gjort det bra som fått med oss så lite hem, vi var också iklädda lager på lager och hade massor av handbagage. Här ser ni min fantastiska reseoutfit och de andra var inte sämre!

Det är underbart med frisk luft här i Sverige även om den är kall. Det är fantastiskt grönt och vackert här. Jag har ätit färskpotatis, lax, biffar och leverpastej. Spotify fungerar felfritt. Life is good right now ;)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej jag heter Sara och sökte på Google jobba med barn i thailand, för det har alltid varit en dröm för mig att både jobba med barn och utomlands, jag är 17år och går barn och fritid på gymnasiet, jag var i thailand första gången i mars detta året och det var helt fantastiskt fint och underbart och när jag hittade din blogg så visste jag att det är möjligt att fixa ett jobb med barn och i thailand, tänkte bara kolla om du skulle kunna göra ett inlägg om hur du sökt,vem du sökte jobbet till, hur du fixade med bostad i thailand, var du ensam när du åkte ner eller gjorde du det med en vän? var det svårt att fixa med visum och allt? om du inte vill göra ett inlägg kan du kanske mejla mig om det i vilket fall som helst skriv gärna tillbaka, uppskattar svar tack på förhand :)