fredag 2 mars 2012

'Cause every little thing gonna be all right


Nu har jag haft min fina vän Sandra här i ett par veckor och vi har hunnit med både mycket och lite. Sol och bad, snorkling och solnedgångar, shopping och drinkar, någon båttur och så har vi ätit kyckling med cashewnötter. Sandra min amerikatkompis som jag bilat med genom USA:s östkusts alla delstater, från Maine i norr till Florida i söder, vi har också kört västkusten LA-Arizona-LV-SF-SD-LA... Nu har vi planerat nästa resa som får bli kust till kust i det stora landet och då genom Texas och allt härligt där nere.

I början på denna vecka for vi ut till Koh Phi Phi för att njuta lite turkost vatten och vit sand. Hyrde en söt liten bungalow på Long beach, löste korsord på stranden och badade, åt middag i sanden, kollade på blixtrar från en hängmatta och avslutade kvällen på strandens enda bar med reggae musik som turned into galen musik med alla slags människor som dansade sin egen dans, drack drinkar och såg de bucketfyllda thaipojkarna ställa till med eldshow! Sedan vandrade vi hem med fötterna i havet, I like it. Dagen efter blev vi serverade frukost på stranden och hade en klockren latdag, snorklade en sväng på eftermiddagen och såg en HAJ! men så började det åska och blixtra så jag simmade in igen sedan var vi fast i vår bungalow i ösregn. Vi tog oss efter viss tid in till Ton sai där det trots regn var en del liv och rörelse, vi åt mat och tog en sväng och kikade på folk sedan bestämde vi oss för att ta en båt över till vår strand igen. Lättare sagt än gjort i ovädret. En lite thaigubbe plockade upp oss och tog oss med till sin väntande longtail som vi hoppas i, då började det ösa ner regn "moment moment" hojtade gubben och vi hade inte bråttom så ingen fara... Efter 50 minuter i ösregn och många försök att ta sig ut var vi dock både blöta, kalla och less men sånt kan man ju inte visa i Thailand! Jag trodde ett tag att gubben gett upp hoppet om att vi skulle ta oss ut, vi puttades iväg, drev in i pieren, motorn la av och ja det mesta gick väl emot om man säger så. Tillslut tog vi oss dock hem till vår varma lilla bungalow! Ett litet äventyr sådär att åka liten båt i regn och åska. Fantastiskt trevlig trip till Phi Phi allt som allt och nu är Sandra back in Sweden medan jag sitter här men vet ni vad? Förmodligen landar jag i Sverige om bra precis 3 månader - den ni!

Inga kommentarer: