söndag 11 mars 2012

You drive me crazy

Sedan Sandra kom och hälsade på den 16 februari har det varit fullt hus här, och dagen innan det for ju Malin och Truls till Sverige så när mamma o co idag for till Phi Phi blev jag ensam för första gången. Vad gör man när man är ledig och ensam? När jag vaknade kändes det skönt, jag knäppte på ac'n en sväng och läste en bok i sängen, inte alls tokigt! När jag tröttnat på det åt jag lite frukost innan jag for till gymmet för att svettas, jag sprang på bandet i 30 minuter! Att springa på bandet är annars det tråkigaste jag vet men idag och sist jag tränade har jag fått lust till det, jo tack bara att fortsätta... for hemåt i solsken efter en dryg timme och insåg med glädje att värmen kommit tillbaka! Den senaste veckan har det varit lite rått och småkyligt, det har regnat varje eftermiddag/kväll och jag har gått i fleecetofflor och kofta. Efter träningen hoppade jag i poolen med min bok och läste tills jag tröttnade på det, då tog jag en dusch och for in till Patong helt ensam. Mitt mission var att köpa träningskläder, något jag funderat på länge men som aldrig blivit av men idag så. Tillsammans med killen som jobbade på sportsaffären lassade jag famnen full av kläder och så spenderade jag en bra stund i provhytten, med mig hem fick jag ett par kort-korta träningsbyxor, ett par halvlånga och ett linne, allt snyggt matchande i svart med vita ränder ;) Hittade också ett färgglatt randigt träningslinne men det spar jag till nästa gång. Jag är mycket nöjd med mina inköp! Strosade runt på Jungceylon och kikade, fick en fantastisk machiato från Starbucks dagen till ära. Nu har jag kommit hem och varit hemma en stund och börjar inse att en dag ensam räcker gott och väl för Malin. Nu ska jag sova ensam i stora huset också, imorgon är det måndag och jobb. Imorgon ska jag även ta tredje sprutan på fyra dagar. Jag blev biten av en hund förra veckan så nu ger dr Pissit mig rabies och stelkrampssprutor, det vore lite tråkigt om jag skulle gå och bli galen om några månader. Det är tur att Hotell Mallas paradise är fullbokat ända in i mitten av april annars hade jag nog blivit galen på ensamheten snarare än så!

1 kommentar:

Sandra sa...

haha, dr Pissit, älskar det!