söndag 4 mars 2012

Cause I'm driving one of your cars

Jag har nu inte kört bil på sju månader, det är den längsta tid som gått sedan jag tog körkort utan att jag rattat och gasat. Visst, när jag bodde i Umeå kunde det gå ett tag mellan gångerna men aldrig längre än ett par månader. När jag kom till Sverige från USA i våras hade jag kört automatväxlad bil i två år och nog var det nära att jag studsade in i en del saker där i början då jag glömde bort kopplingen, garageporten och trottoarkanter var farligt nära några gånger. Det tog sig dock hyfsat snabbt, ratt och gas sitter ju ändå på samma ställe. Nu har jag snart varit i Thailand i sju månader och det motordrivna fordon jag färdats med de senaste sex månaderna är en motorbike/moped/scooter med 125 cc som jag dessutom kör på vänster sida. Vänstertrafiken är inget jag direkt reflekterat över här, det bara är så ju, inget konstigare än att köra på höger... Vi får se hur det går med bilkörningen när jag väl återkommer till Sverige helt enkelt.

Inga kommentarer: