torsdag 8 mars 2012

Life is the sum of all your choices

Ibland gör Malin saker väldigt spontant, oftast ångrar jag ingenting egentligen. Många gånger tror jag att jag ångrar något men nej, "man ångrar aldrig något man gjorde, bara det man inte gjorde"... Sägs det va? Mitt tankesätt "Vad är det värsta som kan hända?" är rätt relaxing också. Men ibland måste man ändå ta beslut som man inte riktigt vet vad de egentligen innebär, ibland har man(jag) för mycket planer och för många viljor för att riktigt veta vad som är rätt. Tänk så lätt det vore om någon kunde bestämma åt mig, eller om någon kunde hjälpa mig lite att bestämma, eller bara komma med ett råd eller en synpunkt rakt upp och ner och inte bara "det är du som måste bestämma". Just nu saknar jag min allra bästa rådgivare och vän. Internet är alldeles för stort och långt bort ibland. Om jag själv kunde bestämma mig för något och vara nöjd med det vore det också lite lättare, det finns alldeles för mycket valmöjligheter, för mycket roligt som lockar och så mycket tankar och känslor ändå...

For every choice, big or small, there's no easy formula for making the right decision.

Inga kommentarer: