torsdag 18 augusti 2011

En sån man får på köpet

Ännu en het dag går mot sitt slut och mina fötter värker. Dags för massage snart kanske? Idag gav jag mig ut för att hitta hus och jag tror jag lyckats! Går allt som det ska nu så flyttar jag nog in snarast... Promenerade ner mot stranden efter att jag träffat en som jag diskuterade hus med, kikade in på ett fö dugt ställe med pool o gym på vägen men njaa.. Gick vidare genom byn till början av stranden, där åkte flipflop sen av och strandpromenaden började. Jag gick och gick och gick så svetten stänkt, så gick jag lite till och lite för långt så jag fick lov att vända, var påväg till en resort där K och barnen var för att kolla in gymet, lagom till jag kom dit badsugen och hungrig som en varg ringde B och sa att hyresvärden kom om tjugo minuter. Inte en chans att jag hade orkat gå hem där och då så jag hade väldig tur då de kom och hämtade mig.

Huset såg fint ut, rätt ljus för att vara Thai och med ac i sovrummen, lite smutsigt nu få det stått tomt ett tag men det går att fixa. Har pratat med Malin o imorn tackar jag ja och flyttar in! Man kan inte ha ett hus med fem sovrum bara för att folk som kommer ska få plats, det håller inte et löser vi då.

På eftermiddagen var vi och badade i en pool på andra sidan vägen. SÅ himla skönt och vad jag hade längtat efter det. Lekte för fullt med två av barnen som ska gå hos mig, vet inte hur vi kom in på det men vi pratade om Truls och någon sa "aah, det är en sån som man får på köpet" jadu Malin hur ska vi göra för att den där dykinstruktönren inte ska tro nå egentligen? ;)

Jetlagen gjorde sig lite påmind inatt då jag inte somnade förns sent, hoppas det går bättre ikväll!

Inga kommentarer: