söndag 21 augusti 2011

Nyinflytad

Ursäkta frånvaron tänkte jag nästan säga men jag tar tillbaka det. Är ni inte glada att jag faktiskt har lite saker att göra och inte sitter och skriver hela dagarna?

Sist så var det visst klart att jag skulle flytta in i det där huset, så blev det inte och nu sitter jag i ett helt annat hus, med helt annan standard och på ett annat ställe. Visst, jag är fortfaran

de i Kamala såklart och med min röda hyrda cykel rullar jag till skolan på fem minuter, inte alls tokigt. Jag flyttade faktiskt in idag i detta hus i viktoriansk stil med pool. Jodå. Nu bara väntar jag på att Malin och Truls ska komma så allting blir ännu mer på riktigt. Får jag säga det själv
tror jag att vi kommer trivas riktigt bra här.

Här i Thailand är varmt nu förstår ni, helt otroligt varmt så varje gång man öppnar dörren tror man nästan inte det är sant. Att vara blöt, svettig och äcklig är vardag och inget att göra något åt.


Ikväll har vi haft en liten träff med lärare, föräldrar och elever för skolan. Jag var med och presenterade mig också även om det inte var några av "mina" barn där. Fast jag ska faktis
kt ha engelskan på skolan! Oj, hur blev det så? Det ska bli roligt men vi får se vad det är för engelska som lärs ut, i läroplanen nu är det inte så noga med brittisk engelska va? Funkar Thai engelskan? :) "Me no rent house", det är ingen idé att ens försöka prata riktig engelska, bär man iväg på amerikanskan skulle man lika gärna kunna prata svenska, så bra är dom här på engelska.

Jag började denna dag med att lyxa till det lite, en timmes massage var inte helt dumt. Tog sedan en strandpromenad och träffade på de andra lärarna som jag tog en lunch på stranden med innan det var dags för mig att springa hem och flytta. Nu är jag iaf på plats i huset där vi förhoppningsvis ska bo i nio månader. Imorgon ska jag ner på förskolan en sväng och försöka få lite ordning på allt vi handlade i förra veckan på Super Cheap, mer om det nästa gång!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Anonym sa...

hur går det med uppdatering? Vi vill ha massa bilder och veta vad du gör hela dagarna :)

Anonym sa...

Vi vill ha mera bilder!
Cykeln, blommor, smådjur,"stadsbilder",bergen, matvaror,stranden.....
Mammut

Anonym sa...

Var tog uppdateringen vägen?