onsdag 31 augusti 2011

Ett bra köp

Kan det vara ungefär ett år sedan jag köpte min kamera på Best buy? Minns vilken
beslutsångest jag hade ett tag innan jag slog till. Mina två tidigare småkameror hade jag tappat i golvet så att de gått sönder och jag ville ha något tåligt men som ändå tog bra bilder. Hade med kameran till Marriott idag och inser igen hur nöjd jag är med köpet. Vilken fantastisk kamera som tål att små (och stora) händer tappar den i backen, den tål kyla och värme, sand och damm och den har en vatten funktion, den är inte bara vattentät utan tar riktigt bra bilder och filmer under vatten! Den kommer vi nog ha mycket glädje av här i Thailand, tänk när vindarna vänder och vi kan glida runt med en snorkel och fota små färgglada fiskar...


Idag har jag spenderat hela dagen på Marriott med Karin, Wilmer och Maja. Vi har badat och läst pocketböcker, badat lite mer och badat lite till. Härligt härligt! Vi stannade på Popeye på väg hem, jag åt en kycklingmacka idag, I know jag är rätt tråkig men jag kan inte äta Thaimat varje dag, det går bara inte... Nu på kvällen har jag suttit på altanen, lyssnat på svensk musik via Spotify och löst korsord. Imorgon blir det jobb och nu är det inte alls långt kvar tills måndag! De här nio månaderna kanske kommer flyta på ändå? Hope so!

2 kommentarer:

Marte Rebekka sa...

Jeg har også kjøpt det kameraet Malin, og jeg angrer ikke heller!
Jeg misunner deg livet i Thailand.

malin sa...

Snaaart Måndag!! Då sitter vi där när du kommer hem från jobbet :)