onsdag 24 augusti 2011

Regnet det bara öser ner

Så detta är alltså Thailandsregn? Det har regnat hela natten och morgonen och än fortsätter det, vägen här utanför har blivit en liten flod och vattnet bara forsar fram, var ska det ta vägen? Det började med att himlen öppnade sig lagom tills jag kom hem inatt. Hade varit på ett köpcentrum för att handla mat men vi blev kvar några extra timmar då vi hittade en biograf. 80 bath för en film! ca 16 kronor tror jag... Och här snackar vi biostolar skönare än dom i USA, inte illa. Vi såg Larry Crown med Tom Hanks och Julia Roberts, en riktig mysfilm och jag behövde verkligen en sån här kväll för min hemlängtan just nu är inte att leka med... Att sitta instängd pga regn gör det inte direkt bättre men vad gör man. Snart kommer Malin!


I tisdags var vi in till Phuket town för att handla leksaker och möbler till förskolan och nog hittade vi en hel del, det blir riktigt fint och mysigt! På väg dit ser vi en helikopter som tänker landa precis bredvid oss så vi stannar efter vägkanten som många andra gjort, även thailändare. Så kom det en till helikopter och landade och det steg ur massor av människor i uniform som ställde upp sig. Vad kan det vara funderade vi? Hörde sen av grannen att Thailands prinsessa varit där så det var när hon kom som vi såg :)

Thaistyle på motorcykeln...

Annars är det upp och ner, jag trivs i huset men känner mig visst rätt ensam och saknar er där hemma så det gör ont vissa stunder, det är väl sånt man får leva med och som jag sagt förr är 9 månader ingenting motför 25 även om det känns väldigt långt just nu... Här är fantastiskt underbart vissa stunder, livsstilen, vädret, stranden, havet, I love it. Men standarden är också väldigt thai och inte det minsta amerikanskt.. Det tar kanske ett tag att vänja sig bara, let's hope so. Jag har än så länge bara varit här i en vecka, är det sant? Det känns som mycket längre men det kanske är för att jag inte börjat jobba ännu också. De andra lärarna på skolan är fantastiskt fina, ett par med sina två barn som bjuder in mig att hänga med dom ofta och det tycker jag är otroligt skönt. Utan det umgänget vet jag inte vad... Nej nu ska jag sluta klaga och rycka upp mig. Hur mysigt är det inte att få sitta inomhus med en bok i flera timmar utan skuld? När det går svall vågor upp på trappan utanför vore det bara dumt att gå ut, jag är bara rädd att elen ska försvinna igen eller att det ska regna in?
Här bor jag

3 kommentarer:

Mlain sa...

Malin,
nu är det ju nästan bara en vecka till jag kommer, då ska vi göra massa bus! Såg mysigt ut på förskolan, Truls komemr nog trivas som fisken i vattnet :)

Hoppas det slutar regna litegrann till vi kommer, man skulle ju vilja prova poolen :)

Inatt har jag sovit sista natten i lägenheten så nu känns allt på riktigt liksom :)

Väntar med spänning på posten idag, om pappret kommit åker jag ner imorgon bitti :)

Kraam!

Jullan sa...

Malin, fy fan vilket mansion!! Du om någon vet jag klarar av att adjusta till olika livsstilar, vad är ett regnigt, snöigt och kallt Sverige i jämförelse med det där just nu?! Jag är avundsjuk! Ha det bäst!

Anonym sa...

Tackar för fina bilder!
Kanske dax att skaffa vadarstövlar, ser ut på div väder sajter som d ska regna hos er till på torsdag..
Kram,Mammuth