tisdag 9 augusti 2011

New beginning

POFF! Så var allt från mallat.blogspot.com och fyra års liv och bloggande borta. Nejdå, allt finns kvar på ett annat ställe men här börjar jag nu om.

Jag har inte sagt ett ord om det här men nu kommer det: Jag, Malin, har fått mitt drömjobb. Ni som känner mig vet att jag länge sagt "När jag blir stor ska jag jobba på en svensk skola utomlands". Well, nu händer det. Jag har sökt ett jobb, jag har blivit erbjuden det och jag har tackat ja. Det här är typ den vanligaste frågan jag får då jag berättar att jag ska åka till Thailand och jobba som lärare -"Hur har du fått det?", ja hur brukar man få jobb?

Nu är det snart dags och vad jag vet är det mesta fixat och klart, det andra löser sig alltid så småningom. Kontrakt har skrivits, visum det har jag, flyget är beställt och några nätter på hotell lika så. Jag har träffat blivande arbetsgivare och arbetskamrater och efter det mötet kändes allt om möjligt ännu bättre. Idag är det en vecka tills det bär av och sedan har jag några veckor på mig att få allt i ordning.

För jo, jag har ju fler drömmar än att arbeta på en svensk skola i utlandet, bla att starta en förskola och detta mina vänner blir en bra introduktion till det då jag nu ska vara med och starta upp förskoledelen på skolan. En ny lokal, en ny barngrupp, material och utmaningar. Detta blir spännande ska ni veta! Jag läser, planerar, funderar, klurar, diskuterar, noterar och musicerar.. Ungefär.

Så det här var början på starten kan man säga.

Inga kommentarer: