onsdag 17 augusti 2011

På plats i Kamala


Flygturen gick bra, planet var det största jag varit på och då har jag redan i år varit på 13 olika flighter... Planet var inte fullbokat så jag fick tre säten att breda ut mig på så jag slumrade rätt bra och har klarat den här dagen fint. När jag landade på Phuket kom min väska nästan först av alla och sedan var de där och hämtade upp mig. Det första jag fick göra på väg från flygplatsen var att stanna och ta ett blodprov och sedan knäppa ett fint foto med uppsatt hår och "iklädd" skjorta och kavaj, lika bra att få det överstökat. Duschade och sov middag en timma sedan var jag nyfiken på min arbetsplats så jag promenerade de 100 metrarna från hotellet där jag bor till skolan där jag träffade de andra lärarna. Sött litet hus till skolbyggnad, sedan traskade vi över till förskolan som var ljus och fin med massor av bananträd i trädgården! "Kom nu barn så går vi ut och plockar bananer till mellanmål..." Sedan tog jag en promenad till stranden och badade fötterna i det ljumma havet. En till dusch på det och så lite vila igen sedan var det dags för middag. Det var premiär för en ny restaurang med bara thai mat och dit var vi bjudna, gott och starkt med glada människor.

Här är man redan kändis - påväg hem från middagen svängde jag in på mini markten här bredvid och mannen där visste både var jag skulle jobba och var jag bor just nu. Mitt hotellrum är helt okej, ac, tv, fräsch säng men detta är ett land med djur och just nu är det en liten ödla i taket på min toa... Nu hoppas jag att jag lyckas sova bra inatt och så får vi se vad som händer i morgon. Klockan är trots allt bara 22 här och 17 i Sverige men jag har ju missat en natts sömn, vi får se hur det går. Vet inte vad jag ska göra annars? Jag saknar er redan kära vänner och familj! Men jag ska nog absolut kunna trivas i det här landet, människorna är trevliga och vädret är härligt. Skulle kännas bra om jag hittade ett bra hus.

Inga kommentarer: