måndag 29 augusti 2011

Thai style

När jag och den röda pärlan skulle susa till jobbet imorse sa det krash och så hoppade kedjan av. Kan inte påstå att jag har jättemycket erfarenhet av det och man behöver inte kunna allt här i världen men med cykeln ståendes lyckades jag efter många om och men få kedjan tillbaka på plats och kunde fortsätta mot skolan. På väg till Marriott efter jobbet hoppade kedjan av två gånger till och jag höll på att bryta ihop men nu har jag lärt mig att det är mycket lättare att fixa kedjan om man vänder cykeln upp och ner! Man lär sig något nytt varje dag ;) Den där cykeln som jag skulle få köpa så fint men ännu inte har betalat har nu krånglat flera gånger om alltså.. Vi kom på problemet med kedjan iaf och väl framme på Marriott lyckades vi låna skiftnycklar och Tobbe kunde sträcka kedjan - tack!

Har fixat och donat på förskolan idag och blir mer och mer nöjd, känner mig nästan klar nu, bara lite småfix kvar. Vid tre tiden idag kikade solen fram, vilken lycka! Det var då vi for mot Marriott och badade en sväng, vattnet kändes dock rätt kallat, får väl försöka minnas det om några månader när man förhoppningsvis klagar på att det är för varmt.

Till middag blev det en Pad thai, det är vad jag alltid äter, jag måste nog våga prova lite nytt snart men den är god. Nu ska jag se på Top chef sedan blir det tidig kväller då det är jobbdag imorn med och jag ska teacha english, det mina vänner blir spännande!


"Yes can"

1 kommentar:

Anonym sa...

Mäh, du kan ju inte berätta att "Pad thai" är gott å sen inte förklara VAD det är! nyfiken ju.
Mammuth