onsdag 11 januari 2012

I don't care if Monday's blue

Onsdag; vaknar 7.40 och är pigg utan att klockan har ringt. Går ner och kokar gröt som jag äter inne vid köksbordet med äppelmos och en kopp kaffe. Gör mig utan att stressa redo och cyklar till jobbet vid 8.15, är framme 8.20 och arbetsdagen börjar. Sista barnet hämtas kl 15.00, jag plockar ihop och cyklar hemåt längs main road - hemma 15.15. Svidar om och tar moppen till gymmet där jag springer i 40 minuter innan jag hoppar på moppen och kör hem igen. På väg hem stannar jag för att handla middag i ett "hål i väggen", kyckling med cashewnötter för två personer - 28 svenska kronor. Kommer hem och äter middag på altanen samtidigt som vi diskuterar världsligheter. Det blev en dusch för att inte lukta usch innan jag for ut på hemligt uppdrag, stoppade på marknaden och köpte en klase bananer men skyndade sedan vidare ner till turistgatan. Där är det livat och folkligt om kvällarna nu. Kom hem igen och efter det har det inte blivit många knop, har bestämt mig för att inte jobba eller planera en enda gnutta ikväll, det har blivit mycket sånt om kvällarna denna vecka. Det var min vardag det.

2 kommentarer:

Julia sa...

Fan vad nice Malin, punkt.

Sandra sa...

du det låter ju inte helt dumt, jag vill också köpa mat ur ett hål i väggen för 28 kronor!