lördag 7 januari 2012

Recap av jullovet

Det har varit några händelserika veckor då vi haft besök här i värmen. Först kom Emma för lite mer än tre veckor sedan, I can't belive it! Det var underbart att ha henne här med oss, några dagar senare kom min mama mitt i natten och dagen efter dök Malins mamma och syster upp. Det blev fullt hus kan man säga. Vi har hunnit med mycket, jag jobbade några dagar medan de andra njöt av stranden men sedan fick även jag jullov och det firade vi med en blöt natt i Patong. Vadå, nån gång måste man väl prova Soi Bangla om man är här? Det var en upplevelse kan man sammanfatta det med, vi hittade alla hem så småningom och dagen efter låg vi som klubbade sälar på stranden.

Vi har förstås firat jul också här på andra sidan jorden. Jag, Emma och Ebba började dagen med en härlig oljemassage sedan dukade vi upp långbord här hemma och bjöd över grannarna för att njuta av skinkmackor, köttbullar, pepparlax, korv, hårdmacka, ost och så klassikern nacho chips med gucca. Tomten hittade hit, det dansades runt granen i poolen, vi delade ut julklappar och avslutade kvällen med ett musikquiz.

Några dagar efter jul for vi hela gänget på utflykt till Similan islands där vi snorklade och njöt av den fantastiskt vita sanden och det turkosa havet. Hemresan med båten blev ett äventyr i sig då det var storm på havet och vår båt gick rätt fort. Jag som satt i mitten längst bak blev dyngsur då det stänkte in genom fönstren på sidorna. Det enda rätta då var flytväst och cyklop på! Vi kom säkert i land till sist...

Vad mer har vi hunnit med? Jo en morgon var vi ut på elefant trekking i djungeln. Elefanter är stora djur och högst där uppe satt jag och Truls, upp på ett berg, ner på en strand och så tillbaka. Det var väl inte någon jättehöjdare direkt då elefanterna inte såg ut att må på topp.

Något jag faktiskt kan rekommendera är ett besök på Fantasea, för det har vi också hunnit med. Där har dom lyckats göra något ordentligt thailändarna. Hela stället var över mina förväntningar, maten bra och showen häftig.

Vi har firat in det nya året på stranden och så har jag fyllt år också. Mamma passade på att fylla 50 då hon var här och det firade vi med att hon fick göra två dyk här utanför Kamala, jag tror hon var nöjd.

Nu är jullovet snart slut och det är back till vardag igen, det har varit så otroligt skönt att bara vara ledig här och roligt med besök så vi får se hur det går. Imorgon ska jag göra något nytt och spännande så det känns ändå helt ok.

Inga kommentarer: