söndag 15 januari 2012

Jag är en dykare, jag dyker ner

Sådär ja, kirrat. Nu är man en certifierad Open water diver då. Inte illa.. Vilken fantastisk grej alltså att jag inte gjort detta tidigare? Nu är jag på g iaf och mer lär det bli.

Jag började förra helgen med att se några spännande filmer och sedan fick jag ta på det fantastiska klädesplagget våtdräkt för första gången. Huvva. Sen var det plums i poolen för att prova det här med att andas under vatten för första gången ever. Inte alls illa... Jag fixade alla skills där så var det klart.

Tillbaks till dyk stället igår för fortsättning av kursen. På't direkt och gjorde slutprovet i teorin med godkänt resultat och så var jag redo för havet. Eller? Jodå... I båten och iväg ut på böljan den blå. Det var lite ruggigt väder men vad gör väl det, förutom att jag var kall som en isbit mellan dyken var det ingen fara. Äsh jag kan inte sitta här och beskriva detta på något vis alls som gör det rättvist men Jag är iaf väldigt glad att jag bestämde mig för att göra detta och förstår absolut inte att jag inte gjort det tidigare men hej, nu så! Två dyk igår, två dyk idag, det borde firas ikväll va?

Inga kommentarer: