måndag 23 januari 2012

Super Bowl

3 am ringde min klocka imorse och jag flög nedför trappan. Han svära några gånger då jag inte hittade någon kanal med football men tillslut. Phu! Efter en spännande match med olidliga slutsekunder stod Patriots där som vinnare. Jag var lycklig och somnade in i två timmar innan det var dags för jobb. Nu blir jag tvungen att sitta uppe den 5:e februari också. Tänk om man ändå fick gå på en sportsbar o se matchen...

Det är festival här i byn nu, man firar visst att högsäsongen dragit igång? I lördags var vi från skolan med i en parad där vi tågade genom hela byn med svenska flaggor, banderoller och tröjor med skolans tryck på. En glad tillställning som dock fick ett blött avslut då himlen öppnade sig så som den bara kan göra i Thailand, och i USA då... Januari har varit konstigt, ingen ordning alls på vädret och det har både varit soligt, regnigt och blåsigt varenda dag känns det som. Jag trodde i höstas att januari skulle vara strålande rakt igenom men nej nej. Världen och vädret är väl upp och ner överallt.

Inga kommentarer: