söndag 4 september 2011

Äntligen

Har haft en riktigt solig och härlig helg. Efter jobb i fredags fick vi ju åka på en lite oplanerad trip till Phuket town för att ta emot våra arbetstillstånd och efter det blev det picnic på stranden och sedan en film.

Lördagen bjöd på storhandling på Junkan och Big C, laddade upp med både bubbelvatten, Chang, mjölk, snacks och annat smått och gott. Tillbaka i Kamala blev det en sväng till stranden och de stora vågorna. Mot kvällningen fick jag en fruktdrink hos Joy på Popeye och sedan besökte jag för första gången fruktmarknaden. Jag var nog där vid halv åtta på kvällen, lite svalare då och inte var det särskilt mycket folk heller. Jag köpte vattenmelon, ananas, mango, granatäpple och en papaya. Smakade papaya på skolan i veckan för första gången och ooh vilken goding. Fruktmarknad är det här i byn varje onsdag och lördag. Efter det blev jag bjuden på film hos K och T.

Så har det varit söndag idag och jag började dagen med att göra inte mycket alls här hemma, såg ett avsnitt av Robinson och pysslade lite. Hoppade sedan på cykeln och rullade ner mot stranden för att där fortsätta att göra ingenting, klarblå himmel, stora salta vågor och en tom strandbit - underbart! Några meter bort visade det sig att några jag kände låg så till lunch bjöds jag på kalla pannkakor med blåbärssylt. Lite senare ringde Karin och då hade de också hittat ner på stranden så jag strosade bort till alla barnfamiljerna och byggde lite sandslott och hoppade i vågor. Kvällen slutade med middagsbjudning några gator bort och till efterrätt bjöds det kladdkaka, mmmm! Choklad!

En härlig helg i Kamala beach och vet ni vilka som nu äntligen sitter på ett plan och som landar på Phuket när jag börjar jobba imorgon? Underbart, vad jag har längtat efter er!

1 kommentar:

Helena sa...

Malin! Det var underbart att ha dig på en spontan-middag, haha. Så roligt att hitta din blogg, visste inte att du skrev?! Hoppas att 1:a dagen var underbart rolig och att din vän med barn har anlänt?! Kram och Godnatt, Helena.