fredag 16 september 2011

TGIF


Jag tror aldrig en fredag varit så välkommen som denna. Klockan 21,30 sov jag i soffan, nu har jag flyttat mig till sängen och klockan är 22. Efter en tuff arbetsvecka hade vi så klart after work på beachen med smått och gott att äta från marknaden. Idag blev det kycklingspett, vårrullar och banan/choklad pannkaka med några Chang till. Det satt inte alls fel och just fredag kvällar på stranden, i solnedgång, med lyckliga barn och inte alls mycket människor är verkligen helt fantastiskt.

Jobbet på förskolan rullar på, det är inte lätt att starta upp något nytt, få ihop gruppen, få igång allting och få bara små saker att flyta men det är ändå fantastiskt roligt också. Jag jobbar på och "small step for a man, one giant leap for mankind", nej men det är absolut värt det. Bra att det finns fint stöd omkring också.

I onsdags efter jobbet unnade jag mig en body scrub i en timme, de scrubade och masserade bra precis hela kroppen. Fantastiskt skön! Att man inte gör det oftare? 300 bath är ingen förmögenhet direkt.

Enligt rapporterna väntas sol och inget regn imorgon och jag längtar efter en riktig latdag vid poolen. Det har på något konstigt vis varit fint väder under veckorna tidigare och så till helgen har det regnat...

1 kommentar:

Anonym sa...

somna i soffan 21.30 en fredag, låter som du lever ett alldeles normalt svenssonliv.