lördag 10 september 2011

Lördag i Thailand

Vi tog sovmorgon i morse sedan tog vi det lugnt och städade lite. Grannpojkarna kom över en snabbis och så blev det ett dopp i poolen, ett ganska långt dopp i poolen. Vi har investerat i luftmadrasser nu vilket blir perfekt hemma i våran pool. Efter lunch cyklade vi ner mot "byn", jag tänkte slå till och betala cykeln som jag haft några veckor nu och när vi ändå var där lyckades jag prata till mig en cykel till Malin med så nu var det fixat, två fina Turbo wish är vi ägare till, en röd och en blå. Smidigt att få dom på en gång såhär ändå och slippa fixa skjuts in till Phuket town och Big C. Malin tycket jag lurade till mig den andra cykeln men äsh, vi betalade ju iaf för den, så höjde hon sadlarna, pumpade däck och jag fick henne att slänga ner ett lås också. Fin affär det där. Eftersom Malin hade lånat Tobbes cykel hade vi tre cyklar på två personer vilket vi fick höra X antal gånger på den 10 minuter långa promenaden för att lämna ena cykeln. Precis som när vi storhandlat förra veckan pekade och skrattade folk som att vi var knäppa i huvudet. De tänker inte riktigt som oss i det här landet. Konstaterat ännu en gång.

Det blev en runda på marknaden men det var ingen jätte hit, vi köpte två vårrullar och fem friterade bananer för 15 bath (!), extremt billigt. Tyvärr var inte vårrullarna lika goda som de vi köpte igår, bananerna har vi inte smakat ännu. Svängde in på Tesco och handlade vaniljglass på vägen hem så nu tror jag det är dags för lite sånt snart.

Tobbe Karin Wilmer och Maja kom med hem på eftermiddagen för lite bad och lek sedan åt vi alla middag på Popeyes här vid oss. Jag provade Masama för första gången och det kan jag äta fler gånger, gottigottgott. Kyckling, potatis och cashew nötter i koksmjölk och currypasta tror jag det är, smakade inte alls illa. Nu ser vi på film och äter popcorn här hemma.


Inga kommentarer: