torsdag 22 september 2011

En snabbvecka

Torsdag redan? Så plötsligt rusade en vecka förbi, hoppsanhejsan. Snabbaste veckan hittills och snart är det oktober, vad hände? Barnen på förskolan är rätt less på september nu, dagen och datumen byts ju ut men "är det fooooortfarande september?" Snart snart!

Idag har varit en fantastiskt lugn dag på jobbet, endast två barn så på förmiddagen passade vi på att fara och bada någon timme för att komma tillbaka lagom till lunch. Makaroner och kyckling med ketchup sedan la jag mig och vilade med en pojke, vi lyssnade på Ronja som är favoriten hos alla just nu och han somnade. Då tog jag med mig det andra barnet och cyklade iväg och handlade lite fina papper för vi skulle bygga barbiehus! Sedan satt vi hela eftermiddagen och klippte och klistrade och nu står det där, ett tvåvånings hus med glittriga tapeter och svart golv. Ni ska få se bild nån dag! Det som fattas nu är möbler...

Har idag också åkt moppe för första gången! Riktigt thai-style med fyra pers på moppen och utan hjälm ;) Fixade dock fram en hjälm och sedan gick det finfint. Lämpligt färdmedel den där motorpeden i det här landet. Jag är ändå nöjd med cykeln också, den ger ju fin motion - vardagsmotionen!

Efter jobb for jag hem till sjuklingarna och badade en sväng i poolen sedan for vi ner till stranden och åt middag, chicken satay med godaste jordnötssåsen finns där mitt på stranden. Efter det en fruitshake i solnedgången och det blåste faktiskt riktigt friskt.
Nu är det soffhäng som gäller för att ladda inför morgondagen. Här är en bild på vår lilla gata där det nu för tiden bor en väldigt tom postlåsa på 88/6...


Inga kommentarer: