tisdag 27 september 2011

Inte långt till oktober nu

Nyss hörde jag någon ropa utanför huset "Malin Malin", ropar någon Malin? Johodå, där stod söta Kanda som vi lämnar våra kläder för tvätt till, hon kör också taxi och skjutsar oss om vi vill åka nånstans. Truls lämnade in sin boll igår och den var inte torr än när vi var förbi idag så vi tänkte hämta den imorn, då kom hon hem hit med den nu ikväll istället :) Söt tant.

Tiden rullar på, just nu regnar det ute och det har det gjort hela dagen lång, ser inte ljust ut för väderprognosen denna vecka, såg lika ut förra veckan med men då var det ändå hyfsat väder. Nu är det mörkt och grått. Blev ett ganska långt strömavbrott mitt på dagen idag, då gjorde vi ansiktsmålningar på förskolan och lekte djungelsafari.

Efter jobbet cyklade jag ut i regnet och hittade kakao på en affär här i byn så ikväll har vi bakat en fantastisk kladdkaka. Choklad är det inte gott om i detta landet...

Goda nyheter är att flera besök är bokade och klara nu, det känns bra och ni är hjärtligt välkomna!

Jag saknar mina ungar lika mycket nu som jag gjort i 6 månader nu, can't belive it, är det sant att det har gått sex månader sedan jag lämnade dom?

Inga kommentarer: