fredag 30 september 2011

Så var det helg igen

Och så var det fredag igen, efterlängtad helg och jag riktigt njöt när jag rullade hemåt redan vid ett idag. Hemma blev det hopp i poolen och så flyttade nya grannarna in, de verkar riktigt trevliga ;) Barnen röjde och hade riktigt roligt. Vid fem cyklade jag och Karin de 1.5 minuterna ner till marknaden för att köpa middag. Vi parkerade cyklarna och precis där står en liten thai man och meckar med en moped. "Do you fix bikes too?" frågar jag och får ett givet "Yes can" tillbaka så jag säger till honom att jag kilar över gatan för att handla mat och kommer tillbaka snart. Köpte lite kycklingspett och en del pannkakor med olika fyllning. När jag kommer tillbaka är bromsen på plats och så har jag fått en ny skruv som håller den fast där den ska. 40 bath för att laga handbromsen alltså! Inte alls dåligt och oj vilket nyp det var i den nu ;) Dom är bra sådär thaiarna, ingenting är omöjligt. Plockade upp en Pad thai och några Chang på vägen hem sen bjöd vi över nya grannarna för middag på vår altan. Det blev alltså ingen picknick på stranden och hopp i vågorna denna fredag, det var alldeles för skönt att bara vara hemma.


Inga kommentarer: