tisdag 14 maj 2013

Favoriter

Tänk att mitt favvoprogram är på tv en tisdag! På torsdag med och tänka sig på lördag är det på riktigt! Ja, final i ESC alltså! Men tro det eller ej, det kommer jag missa för just precis då tänker jag sitta på ett flyg över Atlanten. Åh att jag trodde aldrig den här dagen skulle komma, så efterlängtad på så många vis. En bekant satte ord på allt det där som jag alltid försöker beskriva för folk men aldrig lyckas med, så himla bra lyckades hon få till det med känslorna och allt, det där konstiga som ingen ingen förstår... Jag ska försöka nån gång jag med!

För ett år sedan räknade vi dagarna i Thailand inför hemfärd, packade och försökte njuta av den sista fuktiga, äckliga värmen. Den värmen skulle jag vilja ha nu, inte i två månader men i några veckor då? Kanske kanske var det så att jag just den här helgen för ett år sedan var i Bangkok med Anna och shoppade och njöt av semester. Mmm, det är annat nu. På gott o ont!

Inga kommentarer: