torsdag 30 maj 2013

Torsdag

Åh tänk om jag hittade min prins en vacker dag. Min lillprins är i alla fall världens sötaste, en sån som honom skulle man gifta sig med! Imorse skrev han en lapp och på väg till skolan stannade vi och plockade en stor fin blomma som han spanat in i flera dagar och bara väntat på att den skulle slå ut. Blomman skulle han lägga i en tjej i hans klass hylla, tillsammans med lappen där det stod att det var från honom. Det är ju så sött gjort av en sexårig pojke att jag bara smälter!

Dagen har i övrigt varit otroligt het! Redan imorse rann svetten när man rörde sig utomhus, i skuggan, i shorts o tshirt. Det blev bara bättre o bättre ju senare det blev på dagen. När jag vid två snåret promenerade ner mot the T värmde solen fantastiskt skönt och när jag kom in till city tyckte folk att de knappt gick att andas för det var så varmt. Det liknar lite thailandsvärmen här för det är så himla hög luftfuktighet. Imorgon ska det bli ännu varmare! Jag bara älskar att kunna säga att det är hundra grader varmt!!! ;) Vad gjorde jag inne i Beantown då? Joho för jag fick mig en ny frisyr, oh så spännande tänker ni va? Haha. Nej men jag var spänd innan o de var ett spännande ställe jag kom till och jag gick därifrån och var fantastiskt nöjd! Har hört att det inte är så ofta man är det efter en hårklippning...

Strosade Newbury st upp och bara njöt av att vara bland alla människor. Köpte mig en frappucino på starbucks och kikade runt Public garden, tulpanerna är förbi men där var många andra fina blommor och roliga människor att titta på. Någon som spelade saxofon, barn som lekte vid make way for dunklings, någon fotade ekorrar och andra som satt på parkbänkar och läste. Kom upp till Boston common där några kastade frisbee i bar överkropp, många låg i gräset och njöt, andra satt i skuggan och åt glass och i ett annat hörn spelade ett gäng football. I just love it! Parkliv! Det är fantastiskt vad mycket olika människor det kan finnas på ett o samma ställe. Jag älskar Boston, stan är ju helt fantastisk! När jag blir vuxen ska jag bo i en stad med en stor park, åh vad jag vill det. Tur vi har folketspark i Bollnäs, det stället har jag ju alltid gillat...

Inga kommentarer: