söndag 19 maj 2013

Lyckligare nu

Jag vet att många av er undrar så jag skriver några rader här istället för att skriva till alla, jag har inte riktigt haft tid med det ännu! Men ja, flygresan gick bra...

Vi lyfte i tid från Sverige mot Amsterdam och resan gick smidigt. På Arlanda mötte jag hela Finlands hejaklack och kanske kanske två kanadensiska hockeyspelare... I Amsterdam är flygplatsen STOR men jag hade tre timmar på mig så det var lugnt, redan då var det konstigt med mina tider fast allmänt känt är ju att jag är grym på att sova på flyg så mellan Stockholm-Amsterdam sov jag visst hela tiden och lyckades sova över maten så då köpte jag mat på Schiphol och tittade på alla de människor som rusade fram. Sedan fick vi börja boarda mer än en timme innan planet skulle gå, well, gå igenom ännu en säkerhetskontroll vid gaten, hade redan passerat två då... Där kom dom där klassiska frågorna om vem som packat min väska, vad jag skulle göra o om något gett mig presenter, jag klarade alla frågor galant och han talade om för mig att jag var rutinerad... Ja, tack! Så en liten body Scan o genomgång av väskor på det så var jag redo för planet! Slocknade nästan innan vi lyft igen men vaknade då de kom med dryck och kikade på en film medan vi fick mat, en fantastisk rätt med kyckling valde jag. Sov en stund till när filmen var slut och såg sedan ännu en film innan vi var framme, tänk att alla dom där timmarna går ganska fort ändå.

Vi landade 30 minuter för utsatt tid, det var typ ingen kö i passkontrollen och jag klarade frågorna där galant, vad ska du göra i susa, har du hälsat på tidigare, hur länge stannar du, färdigt! Väskan kom precis på bandet då jag kom o jag var bog ute när vi egentligen skulle ha landat! Där mötte mig tre efterlängtade barn! Åsåg vilken lycka! Prat o prat hela vägen hem, lite middag o sedan somnade jag nog vid 21.. Inställd på att vakna kl 5 imorse men nix, jag är fantastisk på tidsomställningen! Vaknade vid 4, gick på toa och somnade om till 9! Till frukost fick jag banan och jordgubbspannkakor med sirap, mmmm!

Idag har vi kollat på kusinens lacross game , grillat hamburgare och kollat på Bruins det.här är helt fantastiskt och jag kan fortfarande knappt tro det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lite smånajs att veta att du e framme ;-) Vi har bra sovgener! Kram from Mum