torsdag 24 maj 2012

Bangkok

I fredags efter jobbet hoppade jag tillsammans med grannen Anna på ett försenat flyg till Bangkok, väl där tog vi monorailen till hotellet och det var riktigt smidigt. Nedan en bild på utsikten från vårt hotellrum på 23e våningen.

Vi bodde på ett hotell som hette något med Princess, kan varmt rekomendera! Fint och trevligt hotell med trevlig personal och mysiga rum. På fredag kväll gick vi bara ut (nej inte ens det, för de satt ihop med hotellet!) vi gick iaf på MBK och åt en underbar middag. Vi beställde in fat med fisk och skaldjur som vi själva fick grilla på bordet där vi satt. Gick runt och kikade lite och sedan till hotellet.

På lördagen åt vi hotellets frukost som inte alls var dålig, där fanns allt och lite till! Ägg kokta i 5 minuter, 10 minuter, stekta, scrambled, omelett. Panncakes, frenchtoast OCH våfflor! Yoghurt av olika smaker, många olika goda bröd och pålägg, efterrättsbord, juicer, italienskt kaffe!!! i Thailand dricker man annars pulverkaffe, inte same same direkt. Jag skulle kunna skriva ett låångt inlägg om allt som fanns på frukosten men vi lämnar det här och säger att vi blev mätta och glada iaf! Sedan gav vi oss iväg mot Jatujak, the weekend market som inte alls var liten. Där promenerade vi upp och ner, fram och tillbaka hela dagen, shoppade smått och gott.

Sliten, svettig och slut Malin påväg från marknaden.

For hem till hotellet, bytte om, vilade en kvart och var fit for shopping again! Gick iväg till Siam shoppingen och jag handlade ett par nya springskor. Senare på kvällen njöt vi lite av hotellets åttonde våning där de hade jacuzzis och pool. Tänk er att ligga och flyta  i en pool på 8:e våningen och kolla på en stjärnklar himmel. Kind of nice.

Söndagen ska vi väl inte prata om, jag var helt ur form men lyckades ändå fylla på väskan lite mer innan vi tog flyget tillbaka till Phuket. En härlig helg i Bangkok och jag gillar även den staden!