onsdag 23 maj 2012

Confessions

I söndags var jag i Bangkok och fick så idiotont i magen att jag inte visste var jag skulle göra av mig själv. Men vad gör man när man har planerat shoppingdag och precis har checkat ut från hotellet? Biter ihop! Jag gick dubbelvikt och satte mig så fort det fanns något sittbart i närheten, trevligt sällskap ;) efter några timmar var det outhärdligt så vi tog taxi ut till suvarnabumi (eh, flygplatsen..) lite tidigare och jag slocknade på en bänk och sov i två timmar tills vi fick boarda. Väl tillbaka på Phuket tyckte vissa att jag skulle fara direkt till sjukhuset men jag tyckte inte de kändes som blindtarmen och när jag sov gick det ju bra. Eftersom jag är vuxen bestämde jag över mig själv och for hem och sov istället! Somnade väl vid 22, vaknade av klockan vid 8 och insåg att jag nog gjorde bäst i att stanna hemma, sängläge kändes liksom bäst. Somnade igen vid 10.40, vaknade 12.40, somnade igen 13.10 o blev väckt en snabbis 14.05, somnade om o väcktes 15.30. Jag är ju inget big fan av doktorer och sjukhus men Pissit känns lagom doktorig så när han öppnade kl 17 for jag dit. Kom hem med fyra sorters mediciner. Trots all sömn den dagen somnade jag 21.15 på kvällen och sov till 8.10 dagen efter. Idag fungerar jag normalt igen och det känns skönt! Ingen fara med mig alltså :)

1 kommentar:

Sandra sa...

Pissit kan han :)