fredag 25 maj 2012

Rain season

Oh jädrans vad regnsäsong det blev. Varenda dag, morgon, eftermiddag, kväll och natt vräker det ner nu. Inte konstant och hela tiden men mycket och ofta. Idag skulle vi fara till en pool med rutchkana på eftermiddagen men fick skjuta upp det då himlen öppnade sig. När vi väl kom dit hann vi med några åk innan himlen öppnade sig, vad gjorde väl det när vi redan var blöta? Det blev kallt, säkert bara 25 grader! På riktigt så frös jag så jag skakade och var tvungen att hoppa i poolen för att värma mig.

Imorgon bitti ska jag nog köra mitt egna lilla triatlon, börjar med en cykeltur för att lämna tillbaka cykeln, sedan inviga nya springskorna och ta en löprunda till förskolan för att hämta moppen, kanske får inleda alltihop med en simtur på stranden då iofs?

Om en vecka sitter jag på flyget just nu, delade känslor där såklart. Jag har mycket spännande och roligt framför mig. Det ska bli skoj att träffa nära och kära igen och sedan väntar något fantastiskt efterlängtat där i juni också.

Inga kommentarer: