söndag 13 maj 2012

Komma i form


Tog med mig Karin in till Patong för en shoppingrunda idag, målet var att komma hem med en ny kamera och ett lite bättre fodral till ipaden, det gick sådär. Jag köpte en ny kamera som jag är mycket nöjd med men de där skydden jag hittade var förskräckliga, måste väl finnas något som är snyggt och bra? Annars hade vi en trevlig dag, åt sushibuffen på Shabushi odh det smakade som vanligt fantastiskt. Kikade runt i blandade affärer och shoppade lite smått och gott. Idag har jag köpt mina första par riktiga skor i Thailand, de 6 paren jag köpt tidigare räknas faktiskt inte för de var så billiga... Mina nya skor är iaf jättefina sommarskor! Vem bjuder med mig på fest i sommar?

Hemma från Patong och med en huvudvärk som suttit i hela dagen tänkte jag att en liten promenad och friskluft (i Thailand???) kunde hjälpa lite, jag fick Tobbe med mig och vi gick ner mot en folktom men skitig strand. Kamala beach är tillbaka där vi började nu, tom, obebyggt och skräpigt. Inte alls särskilt fint men ändå lite charmigt.

Igår kväll var vi bortbjudna på middag, grillat med tzatsiki och sallad, fantastiskt gott och en liten försmak av svensk sommar!

Inga kommentarer: