söndag 27 maj 2012

Morgon i Kamala

Nej det är absolut inte morgon i Kamala nu utan snarare tidig sovdags då jag var uppe hela natten och såg på ESC. Det var det helt klart värt! Dessutom har jag sällskap inatt och jag tippar på att det blir tidigt imorgon bitti.

De här bilderna tog jag igår då jag tog en runda på morgonen. Det är något av det jag kommer sakna när jag far härifrån. Jag tycker det är så fantastiskt mysigt när man kommer på krokvägen här genom byn där på morgonkvisten, speciellt på helgen. I lördags satt ett helt gäng tillsammans ute vid några bord och åt frukost, blandade åldrar, familj, grannar och vänner. Där kom moppen med nyfångad fisk som tanterna köpte från. Där gick hönsen och ankorna och pickade helt omedvetna vilket öde som väntade. På ett litet bord säljer en familj bananer som de plockat i trädgården. Alla är glada och hälsar! Där har jag också klivit in, varje morgon har jag cyklat förbi nu i snart tio månaders tid vid ungefär samma tid påväg till jobbet. Då och då har jag sprungit förbi på morgonen på helgerna. Vi "känner" varandra nu. 


Två andra saker jag kommit på att jag kommer sakna är att slippa laga mat, slippa planera att man ska äta mat och allt sånt där. Det andra är att kunna få massage en gång i veckan. Jag längtar hem till Sverige och till mina fina vänner, det gör jag mer än någonsin faktiskt, MEN, nu ska jag försöka riktigt njuta och uppskatta allt här de sista dagarna.

Inga kommentarer: