torsdag 12 april 2012

Blixtar och dunder

Efter vad som hände under gårdagen lyckades jag ändå sova riktigt bra i natt efter att ha legat och lyssnat på åskan en stund. Nu är den igång igen, det är nästan varje kväll/natt nu. Ikväll har jag bjudit familjen och grannarna på spansk afton, hittade 6 påsar saffran här hemma så slog till på en paella med sjödjur och kyckling och så klart Mallas allra bästa Sangria till det. Hör av er om ni vill ha receptet ;) Det blev gott och trevligt. Tanken var egentligen att jag skulle gjort det igår med färsk kyckling och sjödjur från marknaden men det blev ju lite ändrade planer då...

Gammalt kinesiskt ordspråk: Att laga mat i Thailand är som att basta med ett regnställ.

Har tillbringat hela dagen på stranden under en strålande sol, kastat frisbee, spanat och läst. Det är faktiskt rätt skönt att ha lov i Thailand!
I måndags tog jag andra stelkrampssprutan och just nu har jag inte bara lite ont i hela vänsterarmen, jag hoppas det är någon biverkning av sprutan annars vet jag inte.

Imorgon är det dags för vattenkrig här i byn och överallt här omkring. Songkran ska firas och det brukar gå blött till! Får återkomma med rapport om det för jag har faktiskt ingen aning om riktigt vad som kommer hända, det blir spännande!


1 kommentar:

Sandra sa...

Spännande, ska nog också ta och fira den där Songkran;)