tisdag 24 april 2012

Tuesday

Igår och idag har varit riktiga vardagsdagar. Jag jobbade 9-15 igår, for hem och bytte till träningskläder och slängde ner ALLA handdukar och lakan i påsar. Stannade och stoppade i två maskiner tvätt i tvättmaskiner som står utställda som man får använda, 54 minuters tvättprogram och så iväg till gymmet. Kom tillbaka till tvätten när det var 3 minuter kvar, beställde en Pad thai gai för 40 bath i köket bredvid tvättmaskinerna och for hem. Hängde tvätt, åt mat och avslutade dagen med en film med grannen.

Idag jobbade jag 9-15 och körde röj på jobbet, rensade alla leksaker och kastade det som var trasigt, sköljde av alla leksaker och la ute i solen för att torka sedan sortera och lägga i rätt låda. Skönt med ordning! Kom hem och direkt plums i poolen för att jag hade en skypedate kl 16, trodde jag.. Det är visst bara 5 timmars tidsskillnad till Sverige nu! Så jag missade skypen och har istället pluggat en sväng, vikt tvätt, rensat ur köksskåpen och nu tänkte jag gå på ena sovrummet där uppe och få det tomt. Jag flyttar snart...

Trökdagar kan man tycka men jag tycker det är rätt skönt också, det drar ihop sig nu!

Inga kommentarer: