fredag 13 april 2012

Songkran

Nu har vi firat in det nya året, eller mer firat ut det gamla om jag förstått det rätt? Jag är ren och lycklig precis som man ska vara! Gav mig iväg ner mot byn med visiret nerfällt på hjälmen vid 11 i förmiddags, hann inte längre än ett par hundra meter innan jag var blöt och så var det igång. Parkerade moppen och fick fyra hinkar isvatten över mig samt en burk puder så blöt och med krigsmålning laddade jag pistolen och gav tillbaka. Mitt 59 baths fynd visade sig vara ett riktigt kap som höll nästan hela dagen. Det här var en rolig och annorlunda upplevelse. Vi stod på main road med tunnor med vatten och blötte ner förbipasserande i 5 timmar!

Mina fantastiska rosa hawaiianas som slitits hårt under åren gav idag upp så när vi började promenera hemåt vid 3 var det utan skor... Hela vägen hem var det vattenkrig och jag träffade på en del kända ansikten, det gällde att ladda med isvatten när man fick chansen och så poff överraska. Med +33 grader i skuggan och mesta tiden spenderade i solen var det där kallvattnet ändå inte helt ovälkommet. Ett roligt sätt att fira in det nya året! Happy Songkran!

Inga kommentarer: