måndag 16 april 2012

Earthquake

Grannen kom över imorse och berättade att de haft inbrott under natten och att alla kontanter var borta, läskigt! Nu är alla mina skjutdörrar fastskruvade så jag ska försöka känna mig trygg inatt.. Men om någon känner för det är du välkommen att bo hos mig i två veckor nu, hoppa på ett flyg bara och kom! Det suger att bo ensam i detta stora nu...

Vi har varit lediga idag pga Songkran och tog en utflykts dag med ärenden och turistande. Vi började med att besöka Wat Chalong, alltså templet i Chalong som var mycket större än jag tänkt mig, där var också massor av turister, busslast med turister! Nja, jag gillar nog templet här i Kamala bättre... Jag och Karin köpte en varsin liten buddha som vi nu fått till ett fint halsband så målet med besöket blev uppfyllt iaf.

Sedan hade vi bokat tid hos tandläkaren på Bangkok hospital men med tips från vår chaufför av bokade vi det och for till en privatklinik istället där de gjorde ett fantastiskt jobb med mina fantastiska tänder. Som vanligt var mina tänder friska och fina, de blev polerade och vassa för en billig peng.

Vi åt lunch på central festival och en glass på Swenssens innan vi avslutade utflykten på Big C i Phuket town. När vi nästan var hemma i Kamala var det ovanligt mycket folk ute på vägarna, vid Laem Singh stod en folksamling och vid utsiktsplatsen över Kamala beach hade många stannat. Vad händer? När vi sedan svänger upp på vår gata som är evakueringsgata förstod vi; jordbävning. En gång till! Slängde ner smått och gott i ryggsäcken, packade moppen full med grannbarn och for upp till samma ställe som vi var på förra onsdagen. Checkade lite på internet där men det stod inte särskilt mycket. Denna gång kände jag heller inte skalvet men hörde sirenerna, folk for upp i bergen och efter en stund fick vi veta hur stark den varit och att det inte var någon tsunamivarning ännu. Efter ett tag ropade de ut i högtalarna att det inte blev någon tsunamivarning och vi rullade hem.

Så, inbrott hos grannarna och jordbävning. Någon som vill komma och hälsa på lilla mig en sväng kanske?

1 kommentar:

sandra sa...

Jag vill jättegärna, kollar upp flyg;)