måndag 30 april 2012

Lurad!

Andra människor brukar ju säga att de kommer hem några dagar senare typ 5:e och så dyker de upp som en överraskning den 2:a istället. Jag gör tvärtom, säger här att jag kommer till Sverige den 1 juni men tji det gör jag ju ej, lämnar Phuket den 1:a juni och landar på Arlanda den 2 juni. Nu vet ni det, det blir som ingen överraskning då. Skönt att ha en biljett och att det är bokat och klart.

Idag har jag lämnat ifrån mig nyckeln och imorgon ska jag få tillbaka deposition är det meningen, vi får väl se hur det går med det man har ju hört en del skräckhistorier om sånt här i Thailand. Jag ska ha pengarna tillbaka så är det bara, end of discussion.

Imorn blir det en resa in till Phuket town om imigration för att visa upp oss och att vi fortfarande bor kvar i landet och få en stämpel i passet, det blir sista gången. Vi är lediga imorgon, det är ju 1:a maj! Ikväll har vi firat in våren (?) med att titta på de enorma fyrverkerier som är här några gånger i veckan. Hyresvärden eldade en skräphög på gården på jobbet också och så åt jag grillspett till middag. Se, nästan en riktig valborg!
 vi firar med en bild från förra våren, inte riktigt 30 april men någon dag innan.

Inga kommentarer: