onsdag 18 april 2012

Life's changing

För två år sedan flög jag ner till Key West, Florida i detta fordon. Fråga mig inte vad för slags plan det är eller något sådant för jag har lika lite koll på det som på vilken bilmodell jag kör, planet är vitt, bilen var svart? Jag kan svara på att vi åkte med bilen ändra fram till planet, lassade ur och klev på utan några bekymmer. Ombord väntade brownies och jordgubbar, vita skinnsäten, soffhörna och mest imponerad var jag nog av toaletten på detta privat jet! När vi landade steg vi bara ur planet och in i de bilar som stod och väntade. Ett väldigt trevligt sätt att resa på får jag lov och säga och något som jag förstått inte alla har förmånen att prova på ;)Just idag den 18 april har jag jobbat. Startade dagen med att sova väldigt dåligt pga allt som hänt här omkring, larmen hos grannarna gick också igång två gånger under natten och jag fick för mig att jag hörde att någon sågade?? Stoppade i öronproppar och lyckades sova förbi både väckarklockan och ett telefonsamtal kl 6 imorse då jag skulle ut och motionera... Sen har jag jobbat, pysslat med barnen, lagat ugnspannkaka, varit kund då barnen lekte massage (leker barn Sverige också så? :) Kom hem från jobbet och blev upprörd över hur saker kan fungera i Thailand, for till gymmet för att bli av med lite aggression, strömavbrott! Yes Jippie underbart skönt utan ac på gymmet, plus att inga treadmills eller så fungerade så klart men jag körde styrka och svetten sprutade. Härligt. For till marknaden med Tobbe och handlade kycklingspett, vårrullar och majs till middagen. Måste få höja alla mina underbara grannar till skyarna för att de tar så väl hand om mig! Känner mig som ett litet välgörenhetsbarn eller så. . . 18 april var det idag.

Inga kommentarer: